Kva er fiberbreiband?
Fiberbreiband brukar fiberoptikk som overfører breibandssignal med lysets hastigheit, og med ein utmerka stabilitet. Med fiber har alle lik kapasitet uansett kor langt unna ein er av sentralen.
Med meir tradisjonelle breibandsnett som DSL og kabel-TV har ein gjerne delt kapasiteten med naboen, men med eigen dedikert fiber får ein signal frå sentralen og rett inn i huset.
Kva skal til for at ditt område skal bli utbygd med fiber?
Vi vel ut nye felt i hovudsak ut i frå kostnad for utbygging, tal på husstandar, infrastruktur i området og ut i frå korleis marknadssituasjonen er.
Kvifor bør eg ha fiber?
Fiber er stabilt, framtidsretta og tilbyr dei raskaste hastigheitene på marknaden.
Er det forskjell på fiberen til forskjellige leverandører?
Nei, det er det ikkje. Fiber er fiber, og kapasiteten er like god. Forskjellen ligg i kapasiteten på fiberen ut i frå korleis ein byggjer. Hjå oss får alle ein dedikert fiber for seg sjølv frå sentralen og inn i huset.
Kva er luftstrekk?
Luftstrekk er der fiberen går i kablar i lufta, på stolpar.
Test din hastigheit
Du kan teste hastigheita på nettverket ditt. Det gjer du her: https://nettfart.no/
For å få mest mogleg korrekt resultat kan du gå gjennom denne lista:
- Kople frå eller skru av alle datamaskinar/einingar som er tilkopla nettverket, utanom den eininga du testar med.
- Skru av alle nedlastingar, lukk opne program osv.
- Kople deg direkte til modem/ruter med nettverkskabel om mogleg
- Restart modem/ruter/datamaskin etc.
- Sjekk at eininga di kan handtere den hastigheita du skal ha. Dette kan ofte vere årsaka til kvifor du får ulike testresultat på ulike einingar, sjølv om du testar frå same plass
Aksesspunkt
For å oppnå god kapasitet i huset, er det sjeldan nok med berre ein trådlaussendar. Me tilrår difor at du har minst eitt trådlauspunkt i kvar etasje. Til dømes kan også murveggar bidra til å hindre god dekning. Voss Fiber kan her tilby smarte aksesspunkt frå Zyxel.
2, 4GHz eller 5GHz?
Lurar du på om du skal velje nettverket som heiter 2,4GHz eller 5GHz?
I eit område med mange husstandar, og like mange trådlause nettverk vil du kunna oppleva ustabilitet og treigt nett fordi alle dei trådlause nettverka i området deler den same signalfrekvensen, og det kan oppstå ein «kø» på radiofrekvensen. Det gjeld særleg 2,4GHz-frekvensbandet.
Nyare ruterar og einingar kan bruka 5GHz-bandet, som har fleire trådlauskanalar som ikkje kolliderer med kvarandre. Dersom du har utstyr som kan nytte 5GHz-bandet, kan dette anbefalast. 5GHz-bandet kan overføre med høgare hastigheit og betre stabilitet.
Trådlaust internett + Apple-produkt
Mange Apple-produkt, særleg iPhone, vekslar automatisk mellom å bruke trådlaust nettverk/wifi og mobildata. Det kan til tider skape vanskar ved å halde ei stabil knytting til det trådlause nettverket.
For å hindre at Apple-eininga di vekslar mellom trådlaust nettverk og mobildata kan du skru av «wifi-hjelp» på Apple-eininga du brukar. Det gjer du ved å fylje trinna under:
- Gå inn på «Innstillinger» og klikk på «Mobilnett»
- Nedst på lista kan du skru av og på Wifi-hjelp. Skru av dette
- Det er òg ein god idé å skru av mobilnettet heilt når du er heime og innanfor dekning frå den trådlause ruteren
Kapasitet
Lurar du på kva for hastigheit du treng på fiber-nettet ditt?
Tenester som krev høg kapasitet og låg responstid krevjar ei høg hastigheit, men vil i alle tilfelle fungere betre med kabel direkte frå modem til maskin. På denne måten kan du både sende og motta signaler samtidig, det vil du ikkje kunne gjere med trådlaust nett, her sender og mottek ein signal om ein an.
Alle som brukar nettet i bustaden deler på kapasiteten. Difor vil kapasitet variere etter kor mange som brukar nettet, og kor mykje kapasitet dei brukar.
Dei som krev ei stabil tilkopling vil merke at kapasiteten vert dårlegare når fleire brukar det trådlause nettet samtidig.
Ustabilt/treigt nett
Om du opplev at nettet går treigt eller er ustabilt – følg gjerne feilsøkingstrinna under, før du melder feil til oss:
- Prøv først å skru av og på modemet
- Er du kopla trådlaust til modemet kan du prøve å gå nærmare modemet for å sjå om nettet verkar betre. Er det ingen forskjell kan du prøve å kople til via kabel – på denne måten får du ei meir stabil linje
- Går nettet treigt via kabel kan du prøve å byte nettverksport i modemet samt byte nettverkskabel
- Prøv å kople det trådlause internettet opp med ei anna eining, til dømes ein annan mobil/nettbrett/PC, for å sjå om du opplev det same problemet.
Om nettet framleis er treigt, kontakt kundeservice på 51 20 81 15